Asiakasvastaava Nestori Naukkarinen

Asiakkaiden ykköslinkki!

Nestori Naukkarinen: Asikasvastaava (nykyään Myyntijohtaja)

Nestorin työpäivät kuluvat tiiviisti asiakasrajapinnassa, ja hän tuntee olevansa pikemminkin asiakasvastaava kuin tekninen myyjä. Heatcon asiakaspalvelutiimissä ei käytetäkään titteleitä, vaan toiminta-alue on moniulotteinen: myyjät hoitavat sidosryhmäsuhteita, tarjoavat asiakkaille teknistä tukea ja osallistuvat varastologistiikkaan.

”Monien asiakkaiden kanssa ollaan tekemisissä päivittäin, ja asiakkaat voivatkin ottaa minuun yhteyttä kaikissa asioissa”, Nestori kertoo.

Työ yhdistää talouden ja tekniikan osaamisen

Nestori opiskeli tradenomiksi Varkaudessa, jossa teollisuus on vahvoilla. Koulutukseen sisältyikin energiatekniikan opintoja, joita voi hyödyntää Heatcolla myyntiosaamisen ohella.

”Heatcon työnhakuilmoituksessa mainittiin, että myyjän tehtävissä yhdistyvät sekä tekniikan että myynnin maailmat, mikä oli minulle ihan täydellistä!”

Yhteistyötä eri tiimien kanssa

LVI-tekniikka oli Nestorille aluksi uusi aluevaltaus, ja hän halusi oppia alasta kaiken mahdollisen. Onneksi talon omilta LVI-insinööreiltä saattoi kysyä melkein mitä tahansa. Kiinnostus LVI-tekniikkaan motivoi Nestoria yhä, ja hän nauttii, kun saa tutustua uusiin tuotteisiin ja ratkaisuihin.

”Tekniikasta olen oppinut eniten Rantasen Matilta, jonka osaaminen on kovalla tasolla. Tuotepäällikkö Joonas Hakkarainen taas tietää tuotteista kaiken. Tietotaitoa jaetaankin tiimien välillä ahkerasti, ja olen esimerkiksi monta kertaa päivässä tekemisissä varastovastaava Antti Väisäsen kanssa. Hänen ja muun logistiikkatiimin ansiota on, että tarvikkeet saadaan toimitettua asiakkaille ajallaan ja he ovat meihin niin tyytyväisiä kuin ovat.”

Asiakkaiden kanssa ollaan hyviä ystäviä

Suhteet asiakkaisiin elävät ja kehittyvät koko ajan, ja juuri asiakkaiden ansiosta myyjänkin oma ammattitaito kasvaa. Työssä opitaan puolin ja toisin.

”Vuosien varrella vakiasiakkaiden suuri merkitys on kirkastunut minulle, ja kyse on pikemminkin ystävyyssuhteista kuin asiakkuuksista. Kierrämme yhdessä rakennusmessuja ja etsimme ratkaisuja loppuasiakkaiden ongelmiin.”

Asiakaskohtaamisten lisäksi työn parhaita hetkiä ovat tilanteet, joissa asiakasta on mahdollista auttaa parhaalla tavalla tarjoamalla samasta talosta sekä suunnittelu että LVI-tarvikkeet.

”Mieleen jäävät onnistumisen hetket, jolloin asiakkaamme saa Heatcon tarjouksilla ja tuotteilla omat urakkatarjouksensa läpi.”

Avoin työyhteisö ja joustavat työajat

Heatcolla ei ole kirjaimellista työaikaa. Kun hoitaa hommansa niin hyvin kuin pystyy, työnantaja joustaa, ja esimerkiksi etätyö on mahdollista. Lisäksi Heatco on avoin taloudestaan.

”Koko myyntiporukka on tietoinen omasta, toisten ja koko firman tilanteesta. Ja kun Heatcolla menee hyvin, se motivoi tekemään myös oman työnsä paremmin ja paremmin. Tuntuu, että omalla työllä on todella merkitystä!”